در مطالب قبلی به توضیح و آشنایی کاربران با سیستم عامل کالی لینوکس پرداختیم اما در این مطلب قصد آموزش نصب این سیستم عامل را داریم کالی لینوکس در سایت Kali.orgg برای دانلود  کاربران قرار گرفته است و با مطالعه این مطلب میتوانید اقدام به دانلود و سپس نصب کالی لینوکس و سپس استفاده کنید.

چگونه کالی لینوکس را دانلود کنیم؟

برای دانلود کالی لینوکس ورژن اخر یا ورژن های قبل با مراجعه به سایت kali میتوانید به صورت رایگان و به اسانی اقدام به دانلود کالی لینوکس کنید.

کالی لینوکس در لینک زیر قابل دانلود میباشد.

http://kali.org/downloads

همانند تصویر زیر میتوانید صفحه دانلود نسخه های مختلف کالی لینوکس را در لینک بالا مشاهده  نمود.


دانلود کالی لینوکس نسخه های 32 و 64

Kali Linux 32 bit

http://cdimage.kali.org/kali-2.0/kali-linux-2.0-i386.iso

Kali Linux 64 bit

http://cdimage.kali.org/kali-2.0/kali-linux-2.0-amd64.iso

پس از دانلود میتوانید با استفاده از نرم افزار poweriso از حالت iso فایل ها را خارج کنید و سپس روی یک DVD رایت و سپس میتوانید اقدام به بوت کالی لینوکس و سپس نصب کنید.

کالی لینوکس به دو صورت قابل استفاده میباشد روش اول شما میتوانید در کنار ویندوز اقدام به نصب کالی لینوکس کنید روش بعدی میتوان از برنامه های Vmware و Virtualbox نیز استفاده نمود برنامه هایی مانند Vmware در خود سیستم عامل ویندوز قالب نصب هستند که امکان بوت کردن یک سیستم عامل دیگر مثل کالی لینوکس را در اختیار کاربران قرار میدهند.

در صورتی که تمایل به نصب کالی لینوکس بر روی Vmware و یا Virtualbox دارید کافی است نسخه های Vmware و یا
Virtualbox را دانلود کنید در این روش دیگر نیازی به بوت کردن کالی لینوکس نیست و به راحتی میتوان از کالی لینوکس استفاده نمود.

توضیحات بیشتر را میتوانید از سایت رسمی کالی لینوکس به نشانی Kali.org مشاهده کنید