iceweasle مرورگر پیشفرش لینوکس کالی می باشد که سورس کد های مرورگر فایرفاکس را به همراه  دارد و شباهت بسیاری زیادی به فایر فاکس دارد موزیلا فایرفاکس یک مرورگر اوپن سورس می باشد که توسط بنیاد موزیلا توسعه و پشتیبانی میشود. بر اساس آمار در ماه می ۲۰۱۴، موزیلا فایرفاکس یک چهارم مرورگر های جهان را شامل می شود.مرورگر های بسیاری از روی سورس این مرورگر ساخته شده اند از جمله waterfox,iceweasle,…

موزیلا فایرفاکس کار خود را از دنیای لینوکس شروع کرد، ولی به تدریج با پچ کردن باگ های آن به یکی از پراستفاده ترین مرورگر های  وب مانند اینترنت اکسپلورر و گوگل کروم تبدیل شده است.این مرورگر به صورت \یشفرض مرورگر بسیاری از سیستم عامل ها مانند فدورا و اوبونتو است. و هم اکنون بنیاد توسعه دهنده ی آن یعنی موزیلا توسعه دهنده ی کلاینت میل محبوب تاندربرد است !

فایرفاکس محبوبیت خود را مدیون کارایی بالا امنیت، سرعت کیفیت و قابلیت سفارشی‌ سازی بالا است.به همین دلایل بسیاری از کاربران کالی معتقدند که مرورگر پیشفرض نمی تواند جای خالی فایرفاکس را پر کند به همین دلیل ترجیح میدهند که بری روی کالی لینوکس از فایرفاکس نیز استفاده کنند.

نحوه نصب فایرفاکس بر روی کالی لینوکس :

ابتدا مرورگر پیشفرض یعنی iceweasle را پاک می کنیم

apt-get remove iceweasel

و سپس به ترتیب دستورات زیر را وارد کنید :

echo -e "\ndeb http://downloads.sourceforge.net/project/ubuntuzilla/mozilla/apt all main" | tee -a /et

c/apt/sources.list > /dev/null


apt-key adv --recv-keys --keyserver keyserver.ubuntu.com C1289A29


apt-get update


apt-get install firefox-mozilla-build