به معرفی و توضیحات کلی از سیستم عامل کالی لینوکس در مطالب گذشته پرداختیم در مطالب قبلی توانستیم سیستم عامل کالی لینوکس را بشناسیم و همچنین روش دانلود اخرین نسخه  کالی لینوکس را یادگرفتیم اما در این لحضه قصد نصب کالی لینوکس را داریم همانطور که گفته شد کالی لینوکس به دو روش قابل نصب میباشد.

نصب در کنار ویندوز یا سایر سیستم عامل ها

یکی از خصوصیات مهم کالی لینوکس نصب و سازگاری این سیستم عامل در کنار سایر سیستم عامل ها میباشد یعنی شما میتوانید روی یک هارد هم از کالی لینوکس و هم از سایر سیستم عامل ها استفاده کرد و کاربران میتوانند در هنگام بوت شدن سیستم عامل به دلخواه کالی لینوکس یا هر سیستم عامل دیگری را انتخاب کنند و به راحتی در اختیارشان قرار گیرد.

مثل تصویر زیر که در هنگاهم بوت شدن سیستم عامل دلخواه خود را میتوانید انتخاب کنید که چه سیستم عاملی در دسترس قرار بگیرد کالی یا ویندوز 77 و یا سایر سیستم عامل های نصب شده

kalidualboot

نصب کالی بر روی نرم افزار هایی مانند Vmware

همچنین برای نصب سیستم عامل کالی لینوکس میتوانید از ابزار هایی مانند Vmware کمک بگیرید در این حالت شما در خود ویندوز یا سیستم عامل دیگری اقدام به نصب کالی لینوکس میکنید به طوری که دو سیستم عامل همزمان قابل استفاده خواهند بود.

حداقل نیازهای سخت افزاری برای نصب کالی لینوکس که برای نصب کالی لینوکس موارد زیر لازم میباشد

کالی لینوکس برای نصب به 8GB فضای هارد ، 512 MB رم نیاز دارد
پشتیبانی از بوت DVD درایو و یا USB
فایل ISO کالی لینوکس

آموزش قدم به قدم نصب کالی لینوکس

ابتدا DVD کالی لینوکس را بوت کنید تا وارد صفحه ی زیر شوید. و در منوی BOOT گزینه ی Graphic را انتخاب کنید.

همانند تصویر زیر

kaliinstall1

سپس وارد بخش پیکربندی شبکه می شوید که هر دوقسمت این بخش که عبارت اند از Hostname و Domain name است را بدون انجام تغییراتی Continue کنید.

نام کاربری پیش فرض سیستم عامل Linux Kali مثل اکثر توزیعهای آن root است و پسورد آن بر خلاف نسخه های قبلی یعنی Back Track توسط کاربر انتخاب می شود.

در بخش بعد رمز عبور مناسب انتخاب نمایید و توجه داشته باشید رمز انتخابی را فراموش نکنید چرا که در هنگام بوت شدن کالی لینوکس به پسورد برای لاگین به کالی نیاز دارید.

همانند تصویر زیر پسوردی را انتخاب کنید.

kaliinstall2

ادامه مراحل را میتوانید از تصاویر زیر مشاهده کنید.

kali3

kali4

kali5

kali6

فرایند نصب کالی به اتمام رسید و در این لحضه میتوانید با وارد کردن پسورد انتخاب شده اقدام به لاگین به کالی لینوکس کنید و از امکانات و ابزار های کالی به صورت رایگان استفاده کنید.