کالی ورژن 2016 را بهتر بشناسیم !


در تاریخ 21 ژوئن سال 2016 میلاد کمپانی offensive security توزیع کننده ی سیستم عامل های کالی و بک ترک بالاخره ورژن جدید این سیستم عامل را عرضه کرد. کالی 2016 با ورژن 2016.1 جدید ترین و بروز ترین ابزار های امنیتی را به همرا دارد ! عمده ترین ویژگی این توزیع Rolling base بودن آن می باشد ! ابتدا اجازه دهید تا مختصرا راجع به توزیع های Rolling بیشتر توضیح دهیم :


-توزیع های Rolling لینوکس :


این نوع توزیع های لینوکسی از توزیعاتی هستند که مدام بروز می شوند . تقریبا چیزی شبیه به developers version . از توزیع هایی که از این سیستم استفاده می کنند می توان به Arch linux اشاره کرد که یکی از معروفترین و محبوب ترین توزیع های لینوکسی می باشد . مخلص کلام اینکه این توزیع ها جدیدترین ابزار های حودشا را در معرض کار می گذارند.


همانطور که در بالا گفته شد کالی ورژن 2016.1 از سیستم رولینگ استفاده می کند که مدام آپدیت های کوچک و بزرگی را ارائه می دهد که موجب رفع باگ یا آپدیت ابزار های امنیتی می شود !


-یکی دیگر از تغییرات مهم این ورژن استفاده از open VM tools به جای vmware tools قدیمی است . این پکیج جدید که توسط شرکت VM ارائه شده است تجربه ی بهتری را در اجرای سیستم عامل ها به صورت مجازی ارایه می دهد که در این نسخه از کالی کاملا درست و بی نقص کار می کند .


—استفاده از کرنل جدید نسخه ی 4.3.0.0 که یکی از جدیدترین کرنل های استیبل موجود است که در کارهای اساسی به خوبی خودش را نشان می دهد . این کرنل بهینه تر از کرنل های پیشین می باشد و بسیاری از باگ های آن رفع شده است !


– استفاده از آخرین نسخه های نرم افزار های موجود در کالی ویژگی معمول این توزیع است .